Entrada compartida per Llar del Sord de Badalona

El pasado sábado 6 de octubre, reiniciamos las excursiones que hacemos en la Llar, esta vez fue la ruta Vallfogona-Milany de algo más de 13km, dónde pudimos visitar un pueblo precioso de la zona. Empezamos con muchas ganas esta nueva etapa de excursiones. ¡Invitamos a todos los que quieran a participar!

Entrada compartida per Justícia i Pau

Article d’opinió de l’Eduard Ibáñez, director de Justícia i Pau Barcelona.

Un empresonament moralment inacceptable

Ahir es va complir un any de l’empresonament preventiu de Jordi Sánchez i Jordi Cuixart. Com han alertat nombroses ONG, experts i institucions nacionals i internacionals (ahir mateix ho feia Amnistia Internacional) aquest empresonament, juntament amb el d’altres set dirigents polítics independentistes catalans, constitueix una gravíssima violació de drets humans i un atemptat contra els principis fonamentals d’una democràcia.

La llarga durada d’aquest empresonament sense que s’hagi celebrat encara judici el fa més esfereïdor i injustificable.

Entrada compartida per Justícia i Pau

Del 15 al 19 d’octubre, la ciutat de Ginebra acollirà la 4a sessió del Grup de Treball Intergovernamental sobre Empreses i Drets Humans del Consell de Drets Humans de Nacions Unides, amb l’objectiu de desenvolupar un Tractat Vinculant per a les empreses transnacionals, en matèria de respecte dels drets humans. Després de les tres sessions anteriors (juny de 2015, octubre de 2016 i octubre de 2017), la sessió d’enguany tindrà una especial importància perquè les negociacions es fan treballant sobre un primer esborrany. D’aquesta manera, durant el desenvolupament del grup de treball, una delegació d’entitats catalanes, entre les quals es troba Justícia i Pau Barcelona, acudiran a la seu de Nacions Unides en el marc de la Crida a l’Acció de la Campanya Global cap a Ginebra 2018.

Entrada compartida per Justícia i Pau

Els passats dies 28 de setembre a 1 d’octubre ha tingut lloc a Barcelona i Manresa la trobada anual de Justícia i Pau d’Europa, que és una aliança de comissions nacionals de Justícia i Pau de trenta-un països europeus.

La trobada ha estat acollida i organitzada per Justícia i Pau de Barcelona, en ocasió de la celebració del 50 aniversari de l’entitat a Barcelona i a Espanya (1968-2018).

[youtube https://www.youtube.com/watch?v=8Z58B6c1T58]

El próximo dia 27 de Octubre de 2018 , se celebrará la festa de halloween a las 19h en lugar: General Weyler, 180-182 Badalona (Llar de Persones Sordes de Badalona) y organiza: Comisión Juventud.

Hay información (menu cenar y entrada precio):

Entrada compartida per Justícia i Pau

El jurat del Premi de Periodisme solidari Memorial Joan Gomis ha guardonat, en la categoria d’obres periodístiques, Lucas Font i Julia Fernández, i en la categoria de trajectòria periodística, la reconeguda Revista 21.

El jurat del Premi de Periodisme solidari Memorial Joan Gomis ha guardonat, en la categoria d’obres periodístiques, el reportatge “Cómo salir de la cárcel cuando es tu casa”, de Lucas Font, realitzador audiovisual i antropòleg social i cultural, i de Julia Fernández Cadenas, periodista, públicat el dia 16 de juliol en la secció Planeta Futuro de El País, dedicada a donar cobertura informativa al desenvolupament humà i social sostenible. L’obra periodística mostra una trista realitat a Àsia, un continent poc tractat pels mitjans de comunicació occidentals.

[youtube https://www.youtube.com/watch?v=S6NQ3xMd93I]

El pasado miércoles 26 de septiembre, celebramos en Badalona el Dia Internacional de las Personas Sordas, queremos agradecer a Josep Viñeta, consejero delegado de Badalona Comunicació que leyó el manifiesto, a Marta Vinardell por su ponencia sobre Bilinguismo y Multilinguismo en la educación de los niños sordos, a Fawad y Dani que nos dejaron impresionados con su arte visual sobre las barreras de comunicación y a Pedro Jara, nuestro presidente por su conferencia sobre los derechos de las personas sordas.
También y sobretodo, queremos agradecer a todos los asistentes, personas sordas y oyentes que vinieron a disfrutar de este día con nosotros y a solidarizarse con la situación de las personas sordas, todos ellos nos dan el empuje para seguir trabajando. Muchas gracias!

Entrada compartida per Llar del Sord de Badalona

Bajo el lema “La Lengua de signos nos incluye” se celebraron los actos del Día Internacional de las Personas Sordas de Cataluña, el viernes 28 en el Instituto de Estudios Catalanes y sábado 29 en el Parque de la España Industrial, en los que participaron unas 500 personas, fueron todo un éxito.
En el acto en el IEC contó con la presencia del Sr. Joandomènech Ros, presidente del IEC y de la Consejera de Cultura de la Generalidad de Cataluña, la Sra. Laura Borràs a la que se aprovechó para bautizar y se le reglar un ejemplar del libro del fundador de FEOSCA; M. Ángel Calafell. Además se pudo disfrutar de la presentación de diferentes libros por parte de Pablo Navarro, Mª Pilar Fernández, Antonia Barea y Guillem Carles; de la conferencia sobre la comunidad sorda de Guillermo Carlos y de Ernesto Ventós (Nasevo), la proyección del cortometraje de “Helen Keller” y una entrevista a Margarita Solanes, una de sus actrices.
En la jornada festiva y lúdica del sábado, estuvieron presentes la Sra. Gemma Tarafa, comisionada de salud y diversidad funcional del Ayuntamiento de Barcelona y el Consejero de Trabajo, Asuntos Sociales y Familias, el Hble. Sr. Chakir El Homrani, que pudieron escuchar el manifiesto leído por la periodista Olga Viza, en el que se reivindican los derechos de las personas sordas, su inclusión en la sociedad y como la lengua de signos catalana es fundamental para alcanzarlos. Posteriormente, el público asistente pudo disfrutar de diversas actividades (monólogos, exhibición de baloncesto, concursos, sorteos y actuación de gigantes). Para concluir la jornada se llevó a cabo una paella popular.