Entrada compartida per Justícia i Pau

El passat 6 de novembre, com a part dels Dilluns dels Drets Humans, Esther Vera va moderar una conferència sobre el dret a envellir dignament de la mà de les pensions. Aquestes últimes no semblen estar garantides per a les generacions esdevenidores de pensionistes a causa de la forta crisi demogràfica per la qual passa el país actualment.

Entrada compartida per Justícia i Pau

Dissabte dia 11 de novembre va tenir lloc la jornada “El preu del nostre consum: explotació humana i devastació ambiental”, al centre cívic Cotxeres Borrell amb una setantena de participants. Les intervencions dels tres participants a la taula rodona i les activitats posteriors van definir una mica més quin és el preu del nostre consum.

Entrada compartida per Justícia i Pau

Article de Rafael Allepuz Capdevila, membre de Justícia i Pau Lleida.

Dones, treball i estereotips

L’Agenda 2030 dels Objectius de Desenvolupament Sostenible inclou l’objectiu 8 de promoure el creixement econòmic sostingut, inclusiu i sostenible, la plena ocupació i productiva i el treball decent per a tots. Dins d’aquest objectiu s’inclouen 12 metes, entre les quals la meta 5 estableix que s’ha d’aconseguir un treball decent per a tots els homes i les dones i la igualtat de remuneració per treball d’igual valor.

Entrada compartida per Justícia i Pau

Article de Fernando Gómez Carvajal, membre de Justícia i Pau Barcelona.

Complir amb el dret a l’habitatge, una obligació de tots

El període de Gran Recessió succeït la darrera dècada ens ha deixat com a conseqüència una crisi social amb greus repercussions en molts dels àmbits bàsics de la nostra societat, entre d’altres, l’habitatge, problema sobre el qual podríem distingir dues fases. La primera d’elles es troba senyalada pel drama humà dels desnonaments per impagament d’hipoteca i els esforços governamentals destinats a evitar-ho (Llei d’emergència habitacional, suspesa pel Tribunal Constitucional). La segona, en la qual ens situem actualment, aborda el debat de com garantir l’accés a l’habitatge, en un context d’escassetat del crèdit i una autèntica bombolla del preu del lloguer pel que fa a la situació del lliure mercat, i d’endarreriment en les polítiques i limitacions financeres pel que fa a la situació institucional. Cal recordar però, que tot i la desaparició del focus mediàtic sobre els desnonaments, continua el fenomen i fins i tot augmenta (de 8 a 10 diaris), ara traduït en l’impagament del contracte de lloguer o la no renovació d’aquest per no poder assumir l’augment del preu.

Entrada compartida per Llar del Sord de Badalona

Este sábado, 4 de noviembre, volvió a nuestra asociación nuestra psicóloga de cabecera, Natalia Cárdenas, esta vez con la conferencia sobre “Solidaridad de género”. Asistieron muchos socios y socias, ya que el tema pintaba interesante y así fue. Queremos agradecer a Natalia su trabajo y esperamos que vuelvo bien pronto.

Entrada compartida per Justícia i Pau

Justícia i Pau ha participat els dies 6 i 7 de novembre a les jornades del Dia de la Diversitat a Can Batlló, al districte de Sants. L’objectiu d’aquestes és sensibilitzar, fomentar i educar en els drets humans a estudiants entre 12 i 18 anys a través de diferents tallers i dinàmiques.

Aquesta iniciativa està organitzada pel Departament de Promoció de la Infància, de l’Àrea de Drets Socials de l’Ajuntament de Barcelona, amb la col·laboració de l’Institut Municipal d’Educació, amb el suport de l’Agència Europea dels Drets Fonamentals (FRA) i amb la participació d’entitats de referència de la ciutat en defensa dels drets humans.

Entrada compartida per Justícia i Pau

Article de Xavier Merino i Serra, membre de Justícia i Pau Girona, publicat al Diari de Girona el dia 4 de novembre del 2017.

Llatinoamericana 2018: Igualtat de gènere

«Feminista és qualsevol que reconegui

la igualtat i plena humanitat

en dones i homes»