Entrada compartida per Llar del Sord de Badalona

El pasado 1 de diciembre, Marina Martínez vino a la Llar para hablar sobre la Tanatopraxia, fue un tema muy duro para los asistentes, pero Marina nos explico los entresijos de una profesión que requiere mucha entereza para aquellos que la practican. Todos los asistentes quedamos muy sorprendidos con todas las cosas que se hacen una vez fallecen las personas. Gracias a Marina y gracias a todos los asistentes por venir y disfrutar de vuestra presencia en la Llar.

Entrada compartida per Justícia i Pau

El passat dijous 29 de novembre es va celebrar, al Seminari Conciliar de Barcelona, l’acte de presentació del nou Quadern per a la Solidaritat “Contra la ceguesa incòmoda i autosuficient: una mirada crítica a la crisi migratòria i de les persones refugiades” (núm. 43), de Maria Dolors Oller i Sala.

L’acte va ser presentat per Eudald Vendrell, president de Justícia i Pau i comptà amb les intervencions del jesuïta Josep Lluís Iriberri i de la mateixa Maria Dolors Oller.

La democràcia en perill

Article d’opinió de l’Àlex Masllorens, membre de Justícia i Pau Barcelona.

S’apropa un altre cicle electoral amb la confluència de diversos nivells de representació: municipal i europeu aquí; en altres llocs, autonòmic i arreu potser, fins i tot, al Parlament espanyol. I un cop més pot resultar oportuna una reflexió sobre el significat de la democràcia. Es diu sovint que no ens podem conformar pensant que la responsabilitat de la ciutadania s’acaba amb l’elecció dels seus representants a les institucions de govern. I és veritat.

Entrada compartida per Justícia i Pau

Amb motiu de les festes de Nadal, us convidem, el dijous 27 de desembre, a una trobada de gran valor artístic i espiritual que ja és tradicional per aquestes dates. Es tracta de la lectura del Poema de Nadal de Josep Maria de Sagarra, a càrrec de Pere Raich, i que serà acompamnyat per les veus de les cantants Montserrat Toran i Cèlia Prats.

Entrada compartida per Llar del Sord de Badalona

[youtube https://www.youtube.com/watch?v=uUXg8NQA838]
El pasado 24 de noviembre de 2018, salimos de excursión a Figaró. Hicimos la ruta circular Figaró-Tagamanent-Figaró de 5h de duración. Hubo suerte y nos acompañó el buen tiempo. Esperamos continuar pese al frio en próximas semanas. ¡Invitamos a todos, socios y amigos que quieran participar!

Entrada compartida per Justícia i Pau

Julia Fernández, Lucas Font i Revista 21 guanyadors de l’XIII Memorial Joan Gomis

L’auditori del Col·legi de Periodistes de Catalunya va acollir el 15 de novembre la tretzena edició del Premi Memorial Joan Gomis de periodisme solidari, guardonant a Julia Fernández Cadenas, Lucas Font Amor i la Revista 21. La vicepresidenta de Justícia i Pau, Maria Bargalló, va ser l’encarregada de presentar l’acte, on va recalcar la trajectòria –ja consolidada- del premi i va recordar el significat i el missatge que vol transmetre el guardó.

Entrada compartida per Justícia i Pau

L’escola no ho pot fer tot. Més aviat estaríem d’acord amb el que deia Maragall en un article de finals del segle XIX, dirigit a Don Francisco Giner de los Ríos, que l’escola és un producte social, que és una societat forta i segura la que genera una bona escola. I és clar que l’escola ha de fer bons ciutadans, però no se li pot demanar que salvi el món. Tanmateix, i no ens sembla pas que caiguem en una contradicció, no es pot desaprofitar el pas per l’escola de tants nens i nenes sense fomentar en ells uns hàbits i unes habilitats bàsics en aspectes d’allò que en termes molt genèrics en diríem les coses de la vida. Una mostra paradigmàtica n’és l’alimentació dels infants.